понедељак, 18. април 2016.

Velika nagrada Kine

Vozač Mercedesa Niko Rozberg pobedio je u trećoj ovosezonskoj trci šampionata Formule 1 za Veliku nagradu Kine u Šangaju i ostvario treću pobedu.

Drugo mesto zauzeo je vozač Ferarija Sebastijan Fetel sa zaostatkom od 37,776 sekundi, a treći kroz cilj prošao je Danil Kvjat iz Red Bula sa 45,936 sekundi zaostatka.

Danijel Rikardo iz Red Bula bio je četvrti, Kimi Raikonen iz Ferarija osvojio je peto mesto, a šesti je bio Filipe Masa iz Vilijamsa. Sedmo mesto zauzeo je aktuelni svetski prvak iz Mercedesa Luis Hamilton, koji je trku počeo sa poslednjeg mesta.

Bodove su još osvojili vozači ekipe Toro Roso Maks Verštapen i Karlos Sainc i Valteri Botas iz Vilijamsa.

Detaljan poredak:




Intervju vozača posle trke je u sledećem snimku, ako nemate ukljucene titlove ukljucite ih.

Za više inforamacija o formuli jedan pratite ovaj blog, a možete da se pretpalatite na YouTube kanal kao i da lajkujete Fb stranicu. Nakon svake trke će vas čekati detaljan genaralni poredak kao i intervjui vozača. Potrudiću se da na blog izbacujem i sve aktivne novosti iz F1.



четвртак, 14. април 2016.

Toplotna moć svećica


Toplotni broj svećice je mera brzine odvođenja toplote sa vrha svećice i iskazana je brojem u oznaci tipa svećice. Tzv. tople svećice imaju niži toplotni broj, time manje odvođenje toplote sa vrha i namenjene su motorima kod kojih se mogu očekivati umerena toplotna opterećenja. Nasuprot njima, hladne svećice mogu brže da odvode toplotu i imaju viši toplotni broj, pa su prema tome namenjene ugradnji u toplotno opterećenije motore.

U oznaci tipa svećice kriju se podaci vezani za toplotni broj, prečnik i dužinu navoja, oblik elektroda i podaci o materijalima od kojih su sačinjene, kao i neke druge relevantne informacije. 


Radi tumačenja oznaka i izbora svećica koriste se katalozi i uporedne tabele različitih proizvođača, jer oznake svećica nisu unificirane.

Viši toplotni broj od predviđenog (hladna svećica) neće imati kobne posledice po motor osim zaprljanja svećica.

Ali, niži toplotni broj (pretopla svećica za taj motor i njegove uslove rada) može dovesti do teških oštećenja motora, kao što je progorevanje čela klipa usled abnormalnog sagorevanja.

Važno je znati da svećice ne proizvode toplinu kao što većina misli, nego je otklanjaju. Svećica radi kao prenosnik topline tako da odvodi neželjenu toplotnu energiju od komore za sagorevanje u sistem za hlađenje. Toplotna vrednost se definise kao mogućnost svećice da rasprši toplinu.

Toplotna vrednost svećice nema nikakve veze sa voltažom koja prolazi kroz svećicu. Mera toplotne vrednosti se određuje sa nekoliko faktora: dužinom središnjeg keramičkog izolatora, mogučnošću upijanja i prenošenja topline i materijala od kojih je napravljena centralna elektroda.

Radni vek svećice – kada ih zameniti?


Na intenzitet habanja bočne i centralne elektrode svećice utiču materijal od kojeg su načinjene, vrsta motora i radni uslovi. Prva faza habanja svećice je zaobljenje ivica elektroda, a zatim dolazi do povećavanja zazora. Zato sa pređenim kilometrima počinje da raste napon potreban za nastanak varnice, opterećujući elemente sistema za paljenje. Proizvođači svećica tvrdi da je normalno povećanje zazora zbog habanja od oko 0.10 do 0.15 mm na pređenih 10000 km.

Svećice kakve danas poznajemo na prvi pogled ne razlikuju se mnogo od prvih svećica, koje su svetlo dana ugledale dvadesetak godina pre pojave prvog automobila.
Intervali zamene klasičnih svećica koji se preporučuju, u zavisnosti od vrste vozila su: Automobili 15.000 – 20.000 km gradski automobili 7.000 – 10.000 km Motocikli 3.000 – 5.000 km

Naravno, drugačiji oblici i materijali elektroda svećice čine da njihov vek bude duži, prema navodima proizvođača. U svakom slučaju, svećice se moraju zameniti pre nego što počne izostajanje paljenja u pojedinim cilindrima. To ne znači samo pad snage nego i povećanje potrošnje goriva.

Korišćenje svećica do kraja njihovog radnog veka nije ekonomski opravdan jer nesagorelo gorivo i produkti nepotpunog sagorevanja mogu oštetiti katalizator, čija cena mnogostruko nadmašuje cenu jednog kompleta svećica.

Zazor svećica i njegovo podešavanje


Zazor svećice je najmanji razmak između bočne i centralne elektrode. Zazor se podešava pomeranjem bočne elektrode, ukoliko je to predviđeno. Manji ili veći zazor od potrebnog loše utiče na rad svećice, time i samog motora. Merenje zazora može se uraditi sa lisnatim merilom (špijunima).



Veći zazor kod svećica koje imaju bočnu elektrodu iznad centralne, može se smanjiti laganim kuckanjem vrha svećice o čvrstu i čistu podlogu. Povećanje zazora je malo složenije i iziskuje primenu sile, ali tako da se nikakav alat ne odupire o keramički izolator niti centralnu elektrodu.


(http://www.brisk.rs/)

четвртак, 10. март 2016.

Kazne za prekršaje u saobraćaju




















(*) Sam prevoz deteta mađeg od 12 godine na prednjem sedištu (kad dete samo sedi na sedištu) kažnjava se sa 5.000 dinara (član 333. stav 1. tačka 8.).
Navedenom kaznom (15.000-30.000, 3 meseca zabrane i 6 kaznenih poena) kažnjava se vozač koji drži u krilu dete mladje od 12 godina, dok se lice
koje sedi na sedištu u prednjem redu i drži u krilu dete mladje od 12 godina kažnjava istom kaznom, samo bez zaštitne mere.
· Kazne se ne plaćaju na licu mesta, nego se od policajca dobija uplatnica koju će vozač morati da uplati u banci iii pošti u roku od 8 dana. U
suprotno, ide se kod sudije za prekršaje I sledi mu veća kazna, ako ne dokaže da nije kriv. Član 322 novog Zakona, kaže da se policijski
zapisnik o izvršenoj kontroli učesnika u saobraćaju na sudu tretira kao dokaz, pa okrivljenom preostaje da se brani izjavama svedoka ili drugim
dokazima, ali konačnu odluku donosi sudija
· Kaznene poene ne izriče niti odredjuje policajac, već ih na osnovu prijave, utvrdjuje I izriče sudija
· Kada vozač vozila kojim je počinjen prekrašaj nije identifikovan, odgovoran je njegov vlasik, odnosno korisnik I moraće da plati novčanu
kaznu od 6.000 do 20.000 dinara, a ako je prekršajem izazvana nezgoda ili ugrožena bezbednot, kazna je od 10.000 do 40.000 dinara ili do 45
dana zatvora
· vozači koji ugrožavaju druge učesnike u saobraćaju rizičnim preticanjem više vozila preko pune linije, prelaskom na crveno svetlo I sl., na
osnovu prijave policajca ili video zapisa idu kod sudije za prekršaje, koji utvrdjuje činjenice i sudi o tome da li se vozač ponašao nasilnički.

субота, 5. март 2016.

Izmene pravilnika - Formula 1 2016




Raspored izduvnih cevi - Kako bi se poboljšao zvuk motora timovi sada moraju da koriste odvojene izduvne cevi za turbinu i za izduvne gasove. Pravila dozvoljavaju opciju korišćenja dve cevi za izduvne gasove i one ne smeju biti udaljene od glavne cevi više od 100 mm.

Agregati - Pošto je broj vikenda povećan sa 19 na 21 ove godine, broj agregata za svakog vozača se povećava sa 4 na 5. Shodno tome kazne će nastupiti kad se iskoristi šesti agregat.

Razvoj agregata - Svakom proizvođaču će biti dodeljeno 30 tokena za razvoj u toku sezone i mogu ih koristiti kako žele. Kod timova koji imaju prošlogodišnje agregate mogu ih prehomologovati za sezonu 2016.

Bezbednost -  Zaštita za glavu je sad podignuta za 20 mm.

Pneumatici - Kako bi podstakli promenu stategija između trka Pirelli sad pravi tri komponente za suvo vreme uključujući i nove pneumatike sa ljubičastim markerom (ultra meki pneumatici) koji mogu da se odaberu na svakoj trci. Italijanska kompanija će odabrati dva seta guma od kojih vozači mogu odabrati samo jedan set za trku i jedan za Q3. Svakom vozaču je na raspolaganju 10 setova pneumatika od tri komponente.



Virtuelno bezbednsono vozilo - Virtuelno bezbednosno vozilo se sad može koristiti u toku treninga dok će DRS biti omogućen odmah nakon virtuelnog bezbednosnog vozila.

Analiza udesa - Na svakom vozilu mora biti montirana kamera (high speed camera) i vozači moraju da imaju merače ubrzanja koji se nalaze u uvetu na svakoj trci i na svim testovima ako na istom ima više od jednog učesnika.

Testiranja - Broj pred sezonskih testiranja se smanjuje sa 3 na 2. Što znači da mogu testirati osam dana pre sezone a ranije je bilo 12.

Kvalifikacije 

Q1:
- Trajaće 16 minuta
- Posle 7 minuta najsporiji vozač biće eliminisan.
- Od tada pa na svakih minut i 30 sekundi takođe ispada najsporiji vozač koji u tom preseku ima najsporije vreme.
- 7 najsporijih vozača ispada, ostali prolaze u Q2

Q2:
- Traje 15 minuta
- Posle 6 minuta najsporiji vozač ispada
- Takođe, na svakih minut i po ispada po jedan vozač
- 7 najsporijih vozača završava kvalifikacije, preostalih 8 ide u Q3

Q3:
- Traje 14 minuta
- Posle 5 minuta ispada najsporiji vozač
- Na svakih minut i 30 sekundi ispada po jedan vozač
- Na kraju ostaju dva vozača u dvoboju u poslednjih minut i 30 sekundi kvalifikacija

среда, 23. септембар 2015.

FileBot - program koji Vam olaksava zivot prilikom gledanja serija

Program je namenjen za izjednačavanje imena titlova i video fajla, naročito kada ih ima više. Prilično je lak za korišćenje i olakšava život kada imamo celu sezonu neke serije. Ja volim da spakujem celu sezonu neke serije na fleš i ubacim u tv tako da mogu bilo kada da pogledam neku epizodu.  Ako i vi spadate u ovu grupu ovaj program će vam olakšati život. Jedina funkcija koja vam je potrebna u ovom programu je funkcija Rename. U levom boksu pomoću opcije load učitate video fajlove a u desnu titlove. Pomoću miša postavite epizode i odgovarajuće titlove za tu epizodu jedno pored drugog i kada fajlovi sa jedne strane prestanu da budu crveni možete da kliknete Rename koji se nalazi izmedju video fajlova i titlova. Posao završen, jednostavno isključite program i uživajte u omiljenoj seriji.

Program je besplatan i radi na svim platformama i možete ga skinuti na sledećem linku:
http://www.filebot.net/#download






субота, 15. август 2015.

Zanimljivosti


Prva saobraćajka sa posledicama za ljudski život

Prva saobraćajna nesreća sa posledicama za ljudski život desila se u Njujorku, kada je 1899. godine na čoveka naleteo automobil.

Ograničenje brzine auta

U nesreći koja se desila u SAD, 1902. godine auto koji se kretao prebrzo udario je konjska kola na kojem su bila dva čoveka. Jedan čovek je poginuo na mestu, a drugi je teško povređen. Zbog ovog incidenta došlo je do prvog uvođenja ograničenja brzine u istoriji.

Semafor

Iste godine (1902.) izumljen je automatski semafor. Izumitelj ovog semafora bio je Garet A. Morgan, Afroamerikanac.

Jednog dana G.A. Morgan prisustvovao je saobraćajnoj nesreći u kojoj su se sudarili automobil i konjska kola. Ovaj događaj ga je podstakao da napravi ovaj revolucionarni proizvod, koji je do današnjih dana spasio mnoge živote.

Morgan je 20. novembra 1923. godine patentirao ovaj proizvod, a nakon toga ga je prodao korporaciji "General Electric" za 40.000 dolara.

Kao napomenu treba dodati da je prvi semafor, koji nije bio automatizovan, postavljen ispred zgrade Parlamenta u Londonu 1868. godine.

Krađa auta

Prva zabiežena krađa auta desila se 1905. godine u Sent Luisu.

Prvi autoput

Prvi autoput izgrađen je u SAD 1913. godine. Povezivao je Tajms Skver u Njujorku sa Linkoln Parkom u San Francisku. Njegov naziv je Lincoln Highway, a bio je dugačak 3.389 milja, što je nešto manje od 5.500 km. Danas postoje samo neki delovi tog puta; nedaleko od njega je izgrađen novi, savremeni autoput.

Porez na benzin

Prvi put benzin je oporezovan 1919. godine u Oregonu u SAD.

Drive-in restoran

Prvi restoran ovog tipa otvoren je 1921. u Dalasu i zvao se "The Pig Stand". Specifičnost ove vrste restorana je da se hrana kupuje iz automobila.

Auto atlas

Rend MekNeli izdao je prvi auto atlas 1927. godine.

Pokušaj zabrane radija

Razlozi su: ometanje vozača u vožnji što uzrokuje saobraćajne nesreće, muzika može uspavati vozača, što može biti jako pogubno, vozači drugih automobila mogu biti ometeni muzikom. Inicijativu je pokrenula Public Works komisija u Mesačusetsu. To je bila prva i posljednja kampanja protiv radio prijemnika.

Drive-in bioskop

Prvo drive-in bioskop, gde se film gleda iz automobila, otvoren je u Kmadenu, država Nju Džersi, 1933. godine.

Mačje oči

Persi Šo je 1934. godine, kada je izumeo "mačje oči", bio 23-ogodišnjak. "Mačje oči" su reflektirajuća plastika koja pomaže vozačima u vožnji noću. Postavljaju se na prevozna sredstva, ali i na puteve.

Prvi put za označavanje ivica puta koristila su se na britanskim putevima 1947. godine.

Radar

Radar je upotrebljen prvi put 1947. godine. Cilj je bio da se smanji broj vozača koji prekoračuju brzinu.

(http://www.nezavisne.com/)

уторак, 7. јул 2015.

Pravilna pozicija za volanom






Prilikom podešavanja pozicije sedenja za volanom treba uzeti u obzir sledeće stvari:

1. Naslon podestiti tako da sedite uspravno, da vam kompletna kotrolna tabla bude pregledna .

2. Noge bi trebale da budu u blago savijenom položaju jer tako ostvarujete najveću silu na nožnim komandama. Otprilike 120 °.

3. Visina volana treba da bude takva da vam sve lampice i informacije koje vam pruža kontronlna table budu vidljive.

4. Rastojanje od volana se određuje tako sto ispružite ruku i volan bi trebao da vam bude do zgloba šake.

5. Naslon za glavu treba biti podignut tako da vam pruža potporu prilikom savijanja glave u nazad ( prilikom udesa)

6. Obavezno vezati pojas pa makar se kretali i malim brzinama.


Za više korisnih infomacija lajkujte facebook stranicu: https://www.facebook.com/pages/Automobilizam/951949024864013

недеља, 17. мај 2015.

Vozilo na slanu vodu

Sportski automobili retko kad mogu da se pohvale ekološkim motorima, međutim "kvant e-sportlimuzina" je dizajnirana da dostigne brzinu od 350km/h samo uz pomoć slane vode, a sada je napokon od Evropske unije dobila i odobrenje za vožnju po javnim putevima.



Nakon svetske premijere u martu tokom Salona automobila u Ženevi, ovih dana je potvrđeno da je tehnologija pogona na slanu vodu zvanično odobrena za evropske puteve. Radikalni pogon "kvant e-sportlimuzine" koristi tzv. "electrolyte flow cell power"sistem kako bi obezbedio snagu za četiri motora koji se nalaze pod haubom. A ta snaga iznosi 920KS koje ovo vozilo od 2,300kg za 2.8 sekunde ubrzavaju do stotke, podjednako brzo kao i moćni Meklaren P1. Tehnologija je slična onoj koja se nalazi u automobilima sa gorivim ćelijama, osimšto se za skladištenje energije koristi slana voda.


Tečnost prolazi kroz membranu između dva rezervoara stvarajući električni napon koji se skladišti i raspoređuje pomoću super kondenzatora. Automobil ima dva rezervoara od po 200 litara u kojima nosi neophodnu vodu, a na jednom punjenju je obezbeđena autonomija od 600km. Unutrašnjost nimalo ne zaostaje za ostalim luksuznim trkačima na tržuštu pa je tu velika interaktivna kontrolna tabla i napredan infotejnment sistem. Ukupno, "kvant e-sportlimuzina" je dugačka 5.25, široka 2.2 i visoka 1.35 metara, a iako nije zvanično potvrđeno, procenjuje se da bi cena mogla da mu iznosi oko milion evra. NanoFlowcell AG, kompanija iz Lihtenštajna zaslužna za ovaj futuristički automobil će u narednom periodu početi testiranja na putevima Evrope kako bi se spremili za serijsku proizvodnju.


Za više korisnih infomacija lajkujte facebook stranicu: https://www.facebook.com/pages/Automobilizam/951949024864013
ili
Google +: https://plus.google.com/u/0/communities/106767535538558156135

(vesti.mojauto.rs)

субота, 9. мај 2015.

Šamponi za bezkontaktno pranje vozila


Šamponi za bezkontaktno pranje su daleko jednostavniji za upotrebu nego klasično pranje sa sunđerom i kofom. Sa bezkontaktnim pranjem se može dosta uštedeti na vremenu.
Prodaju se u raznim ambalažama od 1L, 3L, 5L i više litara. Ja sam testirao šampon koji je u ambalaži od 1L, cena se kreće od 500 do 900 rsd. U boci dobijamo koncetrovanu smešu koja se meša u određenom odnosu sa vodom. Odnos može da bude 1:30, 1:50 pa čak i 1:100 u zavisnosti od jačine koncetrata. Na samoj ambalaži se nalaze razna upozorenja u vezi sa iritacijom kože ako koncetrat dođe u dodir sa njom, U ostalom ovakva se upozorenja nalaze i na svakom hemijskom proizvodu. Miris ove tečnosti podseća na klasične deterdžente za pranje sudova.




Nakon mešanja sa vodom ovakav rastvor se pod pritiskom nanosi na vozilo kako bi formiralo penu. Najbolje je ga nanositti sa posudom koja se dobija uz kompresor za pranje jer on olobađa pritiske koji će formirati gustu penu. Nakon nanošenja pene na vozilo treba sačekati nekih 4-5 min i nakon toga pod pritiskom isprati. Moja preporuka je da se ovaj postupak radi u hladu jer Sunce može da osuši penu i da ostavi fleke koje moraju da se dodatno uklanjaju.



U slučaju da nemate kompresor za pranje, za nanošenje pene može i da posluži i boca za prskanje voća u kojoj se pritisak stvara ručno, Ovde se prave pritisci mozda oko 2-2.5 bara pa je pena dosta retka ali ove boce imaju mlaznicu koja se može podešavati kako će tečnost izlaziti. Koristio sam obe varijante i obe su efikasne.

Pena sa bocom za voće


Pena sa aparatom

Jedino što ne preporučujem je da se sa ovim šamponom peru vozila koja imaju dosta korozije, jer mislim da ce ovaj šampon da dodatno nagriza karoseriju.

Za više korisnih infomacija lajkujte facebook stranicu: https://www.facebook.com/pages/Automobilizam/951949024864013
Takodje mozete da se pretpaltite na blog upisivanjem vaseg e-mail gore desno kako bi pratili korisne informacije sa bloga. 

четвртак, 19. март 2015.

Podela vozila



Automobili se dele po segmentima u odnosu na njihovu veličinu i namenu:

A: mini automobili
B: mali automobili
C: automobili srednje veličine
D: veliki automobili
E: biznis klasa automobila
F: luksuzni automobili
S: sportski automobili
M: višenamenski automobili
J: SUV i terenska vozila


Niska klasa


Niska klasa obuhvata male gradske automobile i microvanove, koji su veličinom manji od automobila ostalih klasa, a cenom najpristupačniji. Razlikuju se vrlo mali - micro, poput Honde Jazz - ali i mali koji maksimalno oponašaju veće, poput Peugeota 207



Niža srednja/kompaktna klasa


Niža srednja ili kompaktna klasa obuhvata automobile, koji su veličinom veći od malih gradskih automobila, a manji od onih srednje klase. Ta se klasa popularno naziva i golf-klasa, budući da je najpopularniji automobil u njoj Volkswagen Golf, a vrlo često "klasa 4 metra" po karakterističnoj dužini.



Srednja klasa


Srednja klasa obuhvata vozila veličinom veća od od kompakta, a manja od više srednje klase, koji su potpuno inženjerski razvijeni. Ta klasa obuhvata automobile od jeftinijih poput Toyote Avensis do skupljih, dopunjenih luksuznim spektrom, poput Audija A4, Mercedesa C-klase i BMW-a serije 3.



Viša srednja klasa


Viša srednja klasa obuhvata vozila veća od srednje klase, a manja od visoke. Ta se klasa naziva i business-klasa, budući da je popularna među uspešnim poslovnim ljudima, a u njoj su automobili poput Audija A6, Mercedesa E-klase i BMW-a serije 5. Velike su varijacije u ponudi u ovoj klasi, u zavisnosti od  proizvođača i zemlje porekla.



Visoka klasa


Visoka klasa obuhvata potpuno razvijene, suverene, luksuzne automobile, koji udovoljavaju svim zahtevima, veličinom i luksuzom nadmašuju sve ostale klase, a obuhvata luksuzna vozila od onih poput Audija A8, Mercedesove S-klase, preko većeg i kategoričnog Rolls-Roycea pa sve do superluksuznih fenomena poput Maybacha. Klasa se često nazivala klasom 5 metara misleći na dužinu, na osnovnu luksuznu klasu.


(Wikipedija)

четвртак, 12. март 2015.

Formula 1 sezona 2015





Pun naziv tima: Scuderia Ferrari
Baza: Maranelo, Italija
Šef tima: Maurizio Arrivabene
Glavni inženjer: James Allison
Vozači: Sebastian Vettel
Kimi Räikkönen
Test vozači: Esteban Gutierrez
Jean-Eric Vergne
Šasija: SF15-T
Pogonska jedinica: Ferrari
Pneumatici: Pirelli
Prva sezona: 1950
Titula šampiona: 16
Najviši podijum: 1 (x221)
Pol pozicija: 207
Najbrži krugovi: 230


Pun naziv tima: Sauber F1 Team
Baza: Hinwil, Switzerland
Šef tima: Monisha Kaltenborn
Glavni inženjer: Eric Gandelin
Vozači: Marcus Ericsson
Felipe Nasr
Test vozači: Raffaele Marciello
Šasija: C34
Pogonska jedinica: Ferrari
Pneumatici: Pirelli
Prva sezona: 1993
Titula šampiona: 0
Najviši podijum: 1 (x1)
Pol pozicija: 1
Najbrži krugovi: 5


Pun naziv tima: Lotus F1 Team
Baza: Enstone, UK
Šef tima: Gerard Lopez
Glavni inženjer: Nick Chester
Vozači: Romain Grosjean
Pastor Maldonado
Šasija: E23 Hybrid
Pogonska jedinica: Mercedes-Benz
Pneumatici: Pirelli
Prva sezona: 1981
Titula šampiona: 2
Najvisi podijumi: 1 (x37)
Pol pozicija: 51
Najbrzi krugovi: 36


Pun naziv tima: McLaren Honda
Baza: Woking, UK
Šef tima: Eric Boullier
Glavni inženjer: Tim Goss
Vozači: Fernando Alonso
Jenson Button
Test vozači: Kevin Magnussen
Šasija: MP4-30
Pogonska jedinica: Honda RA615H Hybrid
Pneumatici: Pirelli
Prva sezona: 1966
Titula šampiona: 8
Najvisi podijumi: 1 (x182)
Pol pozicija: 155
Najbrži krugovi: 152


Pun naziv tima: Infiniti Red Bull Racing
Baza: Milton Keynes, UK
Šef tima Christian Horner
Glavni inženjer: Adrian Newey
Vozači: Daniel Ricciardo
Daniil Kvyat
Šasija: RB11
Pogonska jedinica: Renault
Pneumatici: Pirelli
Prva sezona: 2005
Titula šampiona: 4
Najviši podijumi: 1 (x50)
Pol pozicija: 57
Najbrzi krugovi: 44


Pun naziv tima: Sahara Force India F1 Team
Baza: Silverstone, UK
Šef tima: Vijay Mallya
Glavni inženjer: Andrew Green
Vozači: Sergio Perez
Nico Hulkenberg
Šasija: VJM08
Pogonska jedinica: Mercedes-Benz
Pneumatici: Pirelli
Prva sezona: 2008
Titula šampiona: 0
Najviši podijumi: 2 (x1)
Pol pozicija: 1
Najbrži krugovi: 3


Pun naziv tima: Mercedes AMG Petronas F1 Team
Baza: Brackley, UK
Šef tima: Toto Wolff, Paddy Lowe
Vozači: Nico Rosberg
Lewis Hamilton
Šasija: F1 W06 Hybrid
Pogonska jedinica: Mercedes-Benz PU106B Hybrid
Pneumatici: Pirelli
Prva sezona: 2010
Titula šampiona: 1
Najviši podijumi: 1 (x20)
Pol pozicija: 27
Najbrzi krugovi: 16


Pun naziv tima: Scuderia Toro Rosso
Baza: Faenza, Italy
Šef tima: Franz Tost
Glavni inženjer: James Key
Vozači: Max Verstappen
Carlos Sainz Jr
Šasija: STR10
Pogonska jedinica: Renault
Pneumatici: Pirelli
Prva sezona: 2006
Titula šampiona: 0
Najviši podijumi: 1 (x1)
Pol pozicija: 1
Najbrzi krugovi: 0

Pun naziv tima: Williams Martini Racing
Baza: Grove, UK
Šef tima: Frank Williams
Glavni inženjer: Pat Symonds
Vozači: Felipe Massa
Valtteri Bottas
Test Vozači: Alex Lynn
Susie Wolff
Šasija: FW37
Pogonska jedinica: Mercedes-Benz
Pneumatici: Pirelli
Prva sezona: 1978
Titula šampiona: 9
Najviši podijumi: 1 (x114)
Pol pozicija: 128
Najbrži krugovi: 133

Kalendar


1. 2015 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX (Melbourne) 13 - 15 Mar

2. 2015 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX (Kuala Lumpur) 27 - 29 Mar

3. 2015 FORMULA 1 CHINESE GRAND PRIX (Shanghai) 10 - 12 Apr

4 2015 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (Sakhir) 17 - 19 Apr

5. FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA PIRELLI 2015 (Catalunya) 08 - 10 Maj

6. FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2015 (Monte Carlo) 22 - 24 Maj

7. FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2015 (Montréal) 05 - 07 Jun

8. FORMULA 1 GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2015 (Spielberg) 19 - 21 Jun

9. 2015 FORMULA 1 BRITISH GRAND PRIX (Silverstone) 03 - 05 Jul

10. FORMULA 1 GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 2015 (TBA) 17 - 19 Jul

11. FORMULA 1 PIRELLI MAGYAR NAGYDÍJ 2015 (Budapest) 24 - 26 Jul

12. 2015 FORMULA 1 SHELL BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps) 21 - 23 Avg

13. FORMULA 1 GRAN PREMIO D'ITALIA 2015 (Monza) 04 - 06 Sep

14. 2015 FORMULA 1 SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore) 18 - 20 Sep


15. 2015 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX (Suzuka) 25 - 27 Sep


16. 2015 FORMULA 1 RUSSIAN GRAND PRIX (Sochi) 09 - 11 Okt

17. 2015 FORMULA 1 UNITED STATES GRAND PRIX (Austin) 23 - 25 Okt

18 FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2015 (Mexico City) 30 Oct - 01 Nov

19. FORMULA 1 GRANDE PRÊMIO DO BRASIL 2015 (São Paulo) 13 - 15 Nov

20. 2015 FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX (Yas Marina)

петак, 23. јануар 2015.

Uređaji za smanjenje potrošnje goriva, prevara ili ne?


U ovom postu želim da vam pretstavim jedan neverovatan uređaj koji će vam smanjiti potrošnju goriva vašeg vozila. Za početak da pročitamo šta proizvođač ima da kaže o ovom neverovatnom proizvodu.

Fuel Shark je uređaj koji se uključuje umesto upaljača za cigarete u automobilu. Testovi su pokazali da korišćenjem ovog uređaja možete uticati na to da ubrizgavanje i paljenje goriva u vašem automobilu radi efikasnije, a samim tim i da ostvarite značajne uštede u potrošnji goriva. 
Fuel Shark funkcioniše kao stabilizator napona na električnom sistemu vašeg automobila. Naime, tokom vremena razni električni uređaji u autu (a vremenom ih je sve više) počinju da se troše i habaju. Kao posledica, javlja se varijacija napona na sistemu što kao kao rezultat ima nepravilan rad elektronske kontrolne jedinice (ECU – electronic control unit). Ova jedinica je odgovorna za jako bitne stvari u radu motora kao što je ubrizgavanje goriva i kod benzinskih motora pravovremeno paljenje svećica. 
Uređaj jednostavno obezbeđuje konstantan napon na svim uređajima i time stabilizuje rad kontrolne jedinice kao i celog motora. Svi procesi se pravovremeno dešavaju što dovodi do boljeg paljenja, sagorevanja, i uopšte više energije iz iste količine goriva. Motor izvlači više snage, samim tim manje troši pri istoj brzini, čak i smanjuje emitovanje štetnih gasova.
Ne znam da li ste prepoznali sarkazam u na početku teksta ali sve jedno zelim da upozorim sve vlasnike automobila da uređaju poput ovog apsolutno nemaju nikakvu funkciju u automobilu. Proizvodjač tvrdi da stabilizacijom napona u vozilu dobijamo bolje upaljenje smeše goriva o ono što je jos neverovatno da ćemo iz iste smeše dobiti više energije i manju potrošnju. Stabilizacija napona se nikad ne vrši pomoću ueđaja tako što ga namontiramo na kraju kola, tako da on oponaša potrošača. Da bi stabilizovan napon dolazio do potrošača svi potrošači moraju da budu vezani za taj stabilizator i preko njega se napajaju strujom. Dakle ovaj uređaj nema nikakvu funciju u stabilizaciji napona.
Što se tiče stabilizacije napona vozilo već poseduje sve uređaje koji će to obezbediti.

Napon u vozilu nema ama bas nikakve veze sa potrošnjom goriva.

Na tržištu su se pojavili uređaji koji izgledaju kompleksno sa još kompleksnijim nazivima ali oni su samo napravllejni za naivne ili samo ne informisane kupce da bi zaradili na njima. U suštni sve što je previše dobro da bi bilo istinito je zapravo neka prevara.




субота, 27. децембар 2014.

Pravila Formula E



Trening


Svi treninzi će trajati 45 min plus pratećih 30 minuta, gde će vozači moći da po prvi put osete stazu. Moguće je koristiti dva bolida, i na njima će biti omogućena puna snaga (200 kw/270 ks)

Kvalifikacije


Kvalifikacije će trajati 55 min od kojih će aktivno voziti 40 minuta. Vozači će biti podeljeni u četiri grupe po pet vozila, gde će svaka grupa imati 10 minuta da napravi najbolje vreme. Tokom kvalifikacija moguće je koristiti samo jedan bolid i na njemu će biti omogućena maksimalna snaga. Ko se izbori za najbolje vreme osvojiće 3 boda.

Trka (ePrix)


Start trke je kao i kod većine auto moto sportova, trajanje je ograničeno na 1h uz obavezano stajanje u boksu zbog zamene bolida. U toku trke je aktivan tkz."race mode" koji ograničava snagu motora na (150 kw/202.5 ks), uz mogućnost korišćenja FanBust-a. Vozač koji napravi nabolje vreme na stazi osvaja 2 boda.

FanBust


Fanbust je novina kod ovakvih vrsta takmičenja. Na sajtu http://www.fiaformulae.com/ se može glasati za jednog od vozača koji će dobiti 5s dodatne (30 kw) snage koju oslobadja pritiskom na dugme. S obzirom da su sve formule identične ovo će dobro doći prilikom preticanja.

Pit stop/ Zamena bolida


Tokom trke je obavezan jedan pit stop radi zamene bolida. Zamena bolida će biti nadzirana od strane ljudi iz fia, kako bi se primenili svi bezbednosni propisi. Zamena guma nije dozvoljena tokom trke osim ako se ne desi neki defekt. Minimalni vremenski period će postojati za koji se mora obaviti zamena bolida

Poeni i nagrade


Vozači će dobijati poene po sledećem rasporedu: 1 - 25p, 2 - 18p, 3 - 15p, 4 - 12p, 5 - 10p, 6 - 8p, 7 - 6p ,8 - 4p, 9 - 2p, 10 - 1p. Tri poena ce biti dodeljena vozaču koji osvoji pol poziciju, dva poena će biti dodeljena vozaču koji napravi najbolje vreme na stazi tokom trke.

Testiranje


Timovima će biti omogućeno 9 dana za testiranje. 5 dana predsezonskog testiranja, 2 dana u sezoni, 2 dana posle zavrsetka sezone.

Pneumatici


Svaki bolid će biti snabdeven sa deset guma ( pet prednjih i pet zadnjih) koji moraju da izdrze ceo trkački vikend. U trci jedna prednja i jedan zadnji pneumatik mora da bude sa prošle trke. Ovo pravilo ne važi u koliko se vozi prva trka u sezoni.