Vožnja po snegu nekima predstavlja noćnu moru pa se odlučuju za gradski prevoz ili idu pešice. Za ovakvu vrstu vožnje potrebno je malo iskustva i odsustvo straha. U narednom tekstu ću vam prikazati neke najjednostavnije savete za vožnju po snegu.
1. Vozilo
Vozilo kojim upravljate mora da bude pre svega tehnički ispravno, što se odnosi na kočnice i na stanje motora, odnosno motor mora da ima stabilan rad, da ne dolazi do nepravilnog rada i gašenja motora. Morate prekontrolisati vašu kompletnu signalizacuju na vozilu koja je od kljucnog značaja da vi vidite i da vas vide drugi. Treba izvršiti proveru koncetracije antifriza i stanje vaseg akumulatora. Montiranje zimskih guma na obe osovine neću ni da pominjem.
2. Vozač
Ova stavka je jedna od najvažnijih jer se odnosi samo na vas. Ukoliko ste tek položili, kada to kažem mislim u zadnjih godinu dana, onda ne preporučujem u tom periodu voziti po snegu. Jednostavno vozač nema dovoljno iskustva za vožnju vozilom po suvom i lepom vremenu a kamoli po snegu. Treba pre svega i obratiit paznju na one vozače koji pored iskustva se ne osećaju lagodno da upravljaju vozilom po ovakvom vremenu, oni bi takođe trebali da nađu drugi način prevoza.
3. Način vožnje
Ukoliko se krećete po ravnom ili ste na nekom nagibu najjednostavniji savet je da ne koristite kočnicu, odnosno koristiti je najminimalnije. Kočiti isključivo motorom. Treba držati odstojanje od vozila ispred, koje će omogućiti zaustavljajnje vozila isključivo motorom i blagim kočenjem. Korišćenjem kočnice kao da se krećete po suvom nije preporučljvo jer će se vozilo ukopati (ako je u pitanju prednji pogon) i dobiće te okretanje vozila, i samim tim dovodite u opasnost vas i druge učesnike u saobraćaju. Treba se kretati u nižim stepenima prenosa i malim brzinama uz držanje odstojanja od vozila ispred. Kada dođete u situaciju da treba usporiti i zaustaviti vozilo, pustiti gas i uz veoma blago kočenje smanjiti stepen prenosa. Što se tiče kretanja uz brdo, ukoliko iz nekog razloga ne možete da izađete regularnim kretanjem, treba pokusati kretenje unazad. Ovde dolazi iskustvo koje sam ranije pomenuo. Prenosni odnos menjača za kretanje u nazad je negde između prenosnog odnosa za prvu ili drugu brzinu. U prvoj brzini imate maksimalni obrtni monomemt i samim tim ako date previše veliki gas doći će do ukopavanja vozila u sneg i prestanka kretanja. U recimo drugoj ili čak trećoj brzini nemate taj obrtni moment tako da će doći do "gusenje vozila" odnosno gubitka snage i opet ćete stati negde gde ne treba i sebi a verovatno i drugima napraviti problem. Kada se krećete u nazad težište se prebacuje pozadi i samim tim je lakše izaći. Ukoliko ni unazad niste izašli uz brdo onda treba parkirati vozilo i vreme je za rekreaciju.