Da napomenem na početku da sam se upustio u ovu avanturu kao potpuni amater, znači nikada nisam radio i želim da dokažem da kada odvojite malo vremena možete postići odlične rezultate. Zašto plaćati majstore za sve kada možete nešto i sami.
Na ovim slikama su prikazane potrebne komponente za ovaj poduhvat. Na prvoj slici s leva je pistolj za boju i šmirgla. Pistolj je male zapremine ali je savršen za farbanje felni. U sredini je skidol za uklanjanje boje u koliko su felne farbane. Slika s desna je osnovna boja koja je na nitro bazi, stoga treba uz nju kupiti odgovarajuci razredjivač. U koliko ste u dilemi pitajte prodavaca da vas uputi.
Ovako je izgledala felna kada je stigla kod mene. Kao što vidite nije u nekom zavidnom stanju. Pre nego sto se počne sa bilo kojom pripremom za farbanje treba je ispitati da li ima kakvih pukotina i da li je prava. To cete uraditi kod najbližeg vulkanizera. U koliko je potrebno ispravljanje, postoje majstori koji se bave sa tim poslom, tako da moj savet je da njih potražite.
Nakon predhodnog koraka sledi skidanje boje, postupak skidanja farbe skidolom je krajnje jednostavan. Četkom premazati površinu na kojoj je farba i sačekati nekoliko minut dok se farba ne digne sa površine, zatim uzeti suvu krpu i obrisati sloj farbe. U koliko je farba nešto deblja ponavljati proces dok se sve ne ukloni. Na slici iznad je prikazana očišćena felna od farbe.
Nakon skidanja farbe će te videti sva oštećenja koja se moraju sanirati kitom za metal. Kit treba naneti u što kraćem roku jer se brzo suši i teško se tako nanosi na površinu. Treba naneti odgovarajući sloj jer ukoliko nanesemo više potrebno je više vremena za šmirglanje, Prvo sam koristio smirglu za suvo (P300) a onda sam finiširao sa vodenom šmirglom (P800). Šmirgalti dok površina ne postane ravna.
Nakon kitovanja i šmirglanja trebalo bi da sloj kita prati sve ivice felne i da izgleda kao njen sastavni deo, u suprotnom prilikom farbanja će se prepoznati razlika.
Nakon pripremnih radnji koje odnose najviše vremena sledi farbanje osnovne farbe. U posebnu posudu se rastvori boja sa razredjivačem. Ukoliko prilikom frabanja sa pistoljem boja ne izlazi kao iz spreja nego ima neki nepravilan mlaz, to znači da treba sipati jos razredjivača jer je boja jos uvek gusta. Ovo se meni desilo.
Nakon 3 sloja osnovne farbe felne izgledaju ovako:
Nakon farbanja osnovne boje sam ostavio felne da se suše 24h
Sutradan sam ofarbao sa dva sloja glavne boje i oko dva sloja sjaja, krajnji rezultat je ovakav
PRE
POSLE
Za više korisnih infomacija lajkujte facebook stranicu: https://www.facebook.com/pages/Automobilizam/951949024864013