субота, 4. октобар 2014.

Sredjivanje zamagljenih farova

Zamagljeni farovi ne samo da narušavaju izgled vašem vozilu već i smanjuju osvetljavanje puta. Zamagljeni farovi ili požuteli farovi najčešće nastaju zbog spoljašnjh uticaja, najčešće Sunca. Cena sredjivanja farova u servisima je oko 1400 rsd po faru, složiće te se da to i nije mala cena. Ja cu pokušati da objasnim u narednom tekstu postupak poliranja plastičnih farova i izračunati koliko novca vam je potrebno ako bi ste krenuli od nule što se tiče alata.

Dakle ono što vam je potrebno od alata i pribora je sledeće:

  1. Vodene šmirgle (P1000, P2000), u koliko su farovi previše zamagljeni pre ovih šmirgli treba nabaviti P800.
  2. Pasta za poliranje farova
  3. Glava za šmirglanje koja se kači na bušilicu 
Vodene šmirgle                      Pasta za poliranje            Glava za šmirglanje


Bez obzira od stanja zamagljenosti vaših farova krajnji rezultat je isti. Ja ću vam pokazati postupak poliranja na svom vozilu. Pre početka radova treba zastititi ivice oko farova kako ih ne bi šmirglali.

Ovako su farovi izgledali pre obrade

 
 











Pošto moji farovi nisu bili previše zamagljeni ja sam koristio šmirgle P1000 i P2000, medjutim ukoliko je zamagljenost veća treba početi sa grubljom granulacijom, recimo P800 mislim da za nekom još grubljom nema potrebe. Postupak šmirglanja sam radio siključivo ručno.Šmirglanje počinje sa najgrubljom šmirglom u mom slucaju je to P1000. Šmirgltai dok pod prstima ne osetite glatku povrsinu ili dok ne skinete hrapavu povrsinu ili zamagljenu/požutelu površ, nakon šmirglanja P1000 far izgleda ovako:


Far je potpuno zamagljen kakav i treba da bude.
Nakon šmirgle P2000 izgled je ovakav:


Kao što možete da vidite na narednoj slici ja sam na uložak koji se inače koristi za kačenje šmirgle stavio sundjer koji sam isekao kružno u obliku ovog uloška. Površina ulošska je prekrivena sa malim plastični kukicama koje inače služe da se zakače na čupavu stranu šmirgle. Ja sam iskoristio da na te kukice stavim parče sundjera debljine 2 cm, tako da ova dva dela zajedno drži trenje. Znam da ovo zvuči nemoguće ali  je potpuno izvodljivo. 



Na sundjer treba staviti malo paste za poliranje i pre nego što počnete da polirate razmazati pastu sa sundjerom po faru. Prilikom poliranja treba čvrsto držati bušilicu i ne pritiskati previše. Treba stalno pomerati bušilicu odnosno ne zadržavati je predugo na jednom mestu. Polirati sve dok površina fara ne postane kristalno čista i prozirna. Moj rezultat je ovakav:






Krajnji ishod je kristalno jasan far. 

Na kraju nam ostaje samo da izračunamo koliko će vas ovo koštati:

Dve šmirgle 70 RSD
Pasta za poliranje farova 600 RSD
Uložak 200 RSD

Iznos 870 RSD

Da li vredi ovaj posao poveriti servisima?

Za više korisnih infomacija lajkujte facebook stranicu: https://www.facebook.com/pages/Automobilizam/951949024864013
Takodje mozete da se pretpaltite na blog upisivanjem vaseg e-mail gore desno kako bi pratili korisne informacije sa bloga.