петак, 14. март 2014.

F1 pravila 2014


Sezona 2014 donosi neke značajne izmene pravila u Formuli 1 posle dužeg vremena.

Snaga - više neće biti 2.4 litra atmosverskih V8 motora, od sada će se koristiti 1.6 litarski V6 turbo nadpunjeni motori koji postižu maksimum 15,000 o/min. Dok je stari V8 agregat razvijao više od 750 ks, agregat u 2014 će razvijati oko 600 ks uz asistenciju sistema za povraćaj energije ( Energy Recovery Systems)

Menjač - menjač će imati osam brzina, dok je predhodnik imao sedam.

Sistem za povraćaj energije (ERS) - od 2014, veći procenat snage svakog vozila dolazi od ERS koji zajedno sa motorom čini kompletan agregat. Kao i ranije ERS će sakupljati energiju koja se stvara prilikom kočenja kao i energiju koja se gubi kao toplota sa turbo punjača. Za razliku od prethodnog KERS-a koji je omogućavao vozačima dodatnih 80KS za 6 sekundi u toku jednog kruga, u 2014 ERS će omogućavati vozačima 160 KS otprilike 33 sekunde po krugu. Kako bi kompezovali snagu koju omugućava ERS, timovima je dozvoljeno da koriste sistem za kontrolu kočenja zadnjih točkova.

Gorivo - kako bi promovisali mali potrošnju, od 2014 količina goriva je ograničena na 100 Kg po trci. Za prošlu sezonu količina goriva je bila neograničena, ali vozači su u toku trke koristili oko 160 kg goriva.

MInimalna masa - Kako bi kompezovali masu sadasnjeg agregata ukupna masa bolida je povećana sa 642 kg na 691 kg.

Izduvni sitem - za razliku od prošle sezone gde su se koristila dva izduva u 2014 će se koristiti jedan izduv koji će biti pod određenim uglom na gore da ne bi remetio aerodinamiku bolida. Dodatno, karoserija nije dozvoljena da bude iza izduvnih cevi.

Visina nosa - iz bezbednosni razloga visina nosa je smanjena za 2014. Maksimalna visina je 185 mm (predhodna je bila 550 mm).

Prednji difuzor -prednji difuzor će bita malo uži u 2014 sa širinom smanjenom od 1800 mm na 1650 mm.

Zadnji difuzor - zadnji difuzor će biti drugačiji u 2014. Predhodno niža greda je bila zabranjena i zadnje zakrilce je postali blago pliće u profilu. Podupiraci stubova su međutim dozvoljeni. Otvor za DRS je takođe veći

Testiranje - testiranje u sezoni se vraća u 2014, u rigoroznijem formatu, dozvoljeno je četiri testa za dva vezana dana testiranja na stazi koja se trenutno vozi. Takođe su uvedene zabrane za testiranje u vazdušnom tunelu kao i za simulacije.

Poeni - dupli  " vozački i konstruktorski" poeni će biti dodeljivani na poslednjoj trci sezone (Abu Dabi za 2014).

Redni brojevi vozača - vozači će birati broj, između 2 i 99, za vreme njihove karijere u FIA Sampionat Formule 1. Broj 1 će biti rezervisan za trenutnog šampiona, ako odluči da ga koristi. Ako dvoje vozača izaberu isti broj, prednost u odabiru će imati onaj vozač koji je bio bolje plasiran predhodne sezone. Broj mora biti vidno postavljen na prednjem delu bolida i na kacigi vozača.

Dodatni vozači treninga petkom - viđali smo predhodnih sezona da su timovi tokom treninga petkom menjali svoje vozače test vozačima. Međutim, od 2014 timovima će biti omogućeno da koriste četvoro vozača.

Nove kazne - trkačke sudije će imati opciju da koriste kazne od pet sekundi za manje prekršaje. Dodatno, svaki vozač koji zaradi 12 kaznenih poena tokom sezone će biti kažnjen ne voženjem jedne trke.

Pehar za pol poziciju - pehar će se dodeliti vozaču koji bude imao najviše pol pozicija tokom sezone. U slučaju istog broja pol pozicija, pehar će se dodeliti onom vozaču koji ima najviše drugih mesta itd.

Kvalifikacije - za razliku od predhodne sezone, vozačima koji voze Q3 će biti dato na korišćenje dodatni set opcionih guma kako bi osigurali više kvalifikacionih krugova. U Q3 ce početi sa gumama sa kojim su postigli najbolje vreme u Q2.

Q1 će biti smanjen za dva minuta i trajaće 18 minuta, dok je Q3 produžen za dva minuta i trajaće 12 minuta.



Нема коментара: